Változások az effi számításában, valamint WN6!
2013.05.24 10:59
Változások
Az effi számításának módja megváltozott, valamint elérhető egy úgynevezett WN6 érték is, ami szintén a játkosok sikerességét méri, más számítási módszerrel.
Ebben a leírásban csak a változásokra fogok kitérni, akit az előzmények is érdekelnek, olvassa el az előző cikkemet!
Kezdjük egy képlet táblázattal, az effi, régi effi, wn6 képlete a táblázatban szereplő sorok összege:
jelölések | régi effi | új effi | wn6 |
kill |
kill*(350-(lvl*20)) | kill*250 | (1240-1040/(MIN(lvl;6))^0,164)*kill |
dmg |
dmg*((1,5/lvl)+0,2) | dmg*(10/(lvl+2))*(0,23+2*lvl/100) | dmg*530/(184*e^(0,24*lvl)+130) |
spot | spot*200 | spot*150 | spot*125 |
def | def*150 | def*150 | MIN(def;2,2)*100 |
cap | cap*150 | (LOG(cap+1;1,732))*150 | - |
win | - | - | ((185/(0,17+e^((win-35)*-0,134)))-500)*0,45 |
lvl | - | - | (6-MIN(lvl;6))*-60 |
Szemléltetésképpen vegyük Vaskalap44 mai, (2013.02.11.) kerekített statisztikai értékeit, ahol:
kill = 1,5
dmg = 730
spot = 1
def = 1,2
cap = 4,5
win = 59%
lvl = 4,6
Ekkor az értékek:
jelölések | régi effi | új effi | wn6 |
kill | 387 | 375 | 645 |
dmg | 384 | 376 | 565 |
spot | 200 | 150 | 125 |
def | 180 | 180 | 120 |
cap | 675 | 465 | - |
win | - | - | 171 |
lvl | - | - | -84 |
összeg | 1826 | 1526 | 1542 |
Következtetések az effi változásra vonatkozólag:
- Az új effiben a sebzés (kill) már nem függ az átlag lvl-től, mint régen, most minden kill a csatában 250 ponttal növeli a csata effijét, ez a régiben a tier 5-ös tank értékének felelne meg.
- A sebzés (dmg) annyiban változott, hogy ha az átlag lvl-ünk tier 8 alatt van, akkor egy picivel mindig kisebb lesz, mint a régi, tier 8 fölött egy picivel több, vagyis jobban díjazza az effi, ha nagy tierben játszunk, de ez az érték elég kicsi, szinte elhanyagolható.
- A felderítésekért (spot) a régi 200 pont helyet most csak 150-et kapunk, igy, aki scoutkodással kereste az effije nagyrészét, annak jelentősen csökkenni fog.
- A bázis védéséért (def) most is 150 pont jár pontonként, itt nincs változás.
- Elérkeztünk a foglaló részhez (cap), ahol a legnagyobb a változás. A régi lineáris képlet helyett, ami minden foglaló pont után 150-et dobott a csatánk effijén, ez most logaritmikus. A két függvény kb 2-ben metszi egymást, akinek tehát 2 körül volt az átlag foglalása nem fog nagy változást látni. Minél nagyobb ez az érékünk 2-nél, annál kevésbé éri meg effi szempontjából. Például ha teljesen behúzzuk az ellenfél bázisát, az régen 15 ezer ponttal dobta meg a csata effijét, most ugyanez 1260-at ér.
WN6:
- Ami elsőre feltűnik a táblázat értékeit nézve, hogy itt a sebzésre, valamint a killekre sokkal több pontot kapunk, mint a többire, ebben rejlik a wn6 lényege, ezt a két értékünket díjazza jobban (kill, dmg). A tier 6 itt egyfalyta válaszvonal a killek szempontjából, efölött ugyanannyi pont jár a killekért, alatta kevesebb. Ez pont a fordítottja a régi effinek, ahol a kis tier killjéért járt több. Az új effiben ez az érték végig 250, a wn6-ban tier 6, és afölött kb 464, tier 6 alatt kevesebb.
- A spotolás itt még kevesebbet ér a csatában, felderített ellenfelenként 125 pontot.
- A védekezés pontonként 100-at ér, de 220-nál nem kaphatunk többet. Ebből következik, hogyha a def átlagpontunk 2.2 fölött van, ezután már hiába lőjük a foglalókat, nem tudjuk tovább növelni wn6 értékünket.
- Érdekes módon a bázisfoglalás nem számít bele ebbe az rétékbe, hiába foglalunk tehát, nem lesz változás.
- A winrate érték itt számít, mégpedig olymódon, hogy ha 47% alatt vagyunk, akkor pontlevonás jár, fölötte bónuszt kapunk. Sokat ez se dob wn6-unkon, például 60% winrate-nél +180 ez az érték.
- Számít az átlag lvl-ünk is, annyiban, hogyha ez az érték 6-nál kevesebb, akkor pontlevonás jár, fölötte nem kapunk semmit. Ha az átlag lvl 5, -60 pont, ha 4, akkor -120, és így tovább.