Clan Wars

2013.12.08 07:45

Clan Wars ? Mi, hogy működik ?

Minden WOT játékos életében (már ha abba nem hagyja a játékot előbb) elérkezik előbb-utóbb az a pont amikor már nem elégszik meg a szokványos hagyományos 15v15 csatákkal, század csatákkal. Előbb utóbb rá kell lépni Európa térképére és szervezetten, klán szinten kell megvívni a területfoglalási, vagy éppen védési háborúinkat kőkemény közösségi játék alapon, csapat, klán szinten. Tulajdonképpen a szakasz, század szintű csaták, a hagyományos csata mind azért van, hogy megszerezzük a szükséges gyakorlatot és tudást a későbbi Klán Háborúkban való részvételhez. Ebben a cikkben a Klán Háború (Clan War) megvívásának módjával ismerkedhettek meg. Legfőképpen frissen alakult, tapasztalatlan klánoknak, klán vezetőknek ajánlom.

A cikk alapját a WOT eredeti oldalán leírt ismertető adta. Igyekszem röviden, érthetően, amennyire lehet hitelesen lefordítani és közölni az információkat. Lássuk, mi is a Klán Háború:

 

 

 

 

1.  A klán háború a World Of Tanks játékon belül játszódó, körökre osztott, böngésző alapú, többjátékos stratégiai játék.

2.  A klán háború hadszíntere egy térkép (nálunk egy speciális Európa térkép), amely tartományokra van felosztva.

3.  A játék gyakorlatilag a WOT világában szereplő klánok közötti stratégiai harc a térképen szereplő tartományokért.

4.  A háborúban azokkal a tankokkal harcolhatunk, melyeket a WOT játék során fejlesztettünk ki, szereztünk meg. Minden klán tag akinek legalább 1 db. Tier 5 szintű tankja van 1 zsetont ad a klán zsetonkészletéhez (egy játékos 1 zsetont jelent, bármennyi tier 5 feletti tankja van). A háborúban egy Zseton egy felhasználható tankot jelent. Minél több egy klán zsetonkészlete annál több területen tud harcolni.

5.  Minden klánnak van egy főhadiszállása (Headquarters - HQ) amit letehet valahova, és mozgathat is akár a térképen.

6.  A parancsnokok (Commanders) és a helyettesek (Deputy Commanders) tudják kezelni a zsetonokat a térképen.

 

 


 

1.  A háború egy körökre osztott stratégiai játék. A játékban 1 nap 24 fordulóból áll. 1 forduló 60 percig tart.

2.  Minden változtatás amit a térképen a parancsnokok elvégeznek a kör lejártával aktiválódik. Ilyenkor már a többi klán is látja a zsetonok mozgását.

3.  A körök lejártát egy óra jelzi. A mozgatásokat aktiválni kell, amit az óra mellett lévő pipára történő kattintással lehet megtenni.



4.  Minden terület egy maghatározott, fix időzónához van kötve.

5.  Azokon a területeken, amelyek épp az aktuális időzónába esnek nem lehetséges semmilyen zseton mozgatás.

 

 

 


 

1.  A térkép nagyobb földrajzi régiókra van bontva. A szomszédos területek mindkét régió térképén láthatók. A földrajzi régiók közötti váltás módját az a lenti képen látható rendszerben lehet végrehajtani:


A másik lehetőség, ha a határterületeken található nyílra kattintunk:

2.  A globális térkép olyan akár egy sakktábla, ahol a zsetonok és a HQ a bábúk a tartományok pedig a mezők.

3.  Egy tartomány lehet szabad terület, vagy egy klán ellenőrzése alatt tartott foglalt terület.

4.  A klán által birtokolt területek, aranyat termelnek (játék béli fizetőeszköz). Ennek az aranynak 1/24 részét óránként megkapja a klán. Naponta a birtokolt terület értékének teljes összegét.

5.  A globális térképen, a hadszíntéren 3 típusú tartományt találunk:

- Normál terület: A leggyakoribb típusú terület. Jövedelme: átlagos.

- Értékes terület: A legfontosabb terület. Jövedelme: magas.
- Partraszálló terület: Ezeket a területeket bajnokság keretében lehet megszerezni. Gyakorlatilag a lényege az, hogy innen lehet majd behatolni a tartományok közé. Innen indíthatunk majd támadást a foglalt területek irányába. Ezeket a helyeket nincs lehetőség a szomszédos területről támadni. Jövedelme: alacsony. A partraszállási területeket egy kék nyíl jelöli a térképen:



 

 

 

 


1.  Információs panel:

a) A harcoló klánok száma, b) Tervezett csaták száma, c) Kör visszaszámláló, d) Megerősítő / visszavonó gombok, e) Aktuális dátum / idő
Ahhoz hogy a zseton mozgásokat aktiváld, a megerősítés gombra kell kattintanod:

2.  Globális térkép

 

3.  Felhasználható zsetonok.

4.  Klán információs panel. Klán tagok, összes zseton a térképen, várható csaták, birtokolt területek száma, klán kasszában lévő arany, főhadiszállás mozgatása, kémkedés.

5.  Terület információ.

6. Globális térkép eseménynapló. Itt olvasható mi történt a közelmúltban. A lista leszűrhető területre és klánra is.

 

 

1.  Ha szívesen csatlakoznál a klán háborúhoz, hozz létre egy klánt, és gyűjts össze benne legalább 15 olyan játékost, aki rendelkezik megfelelő tankkal, hogy hozzáadjon 1 zsetont a klánhoz. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy legalább 1 db. tier 5 szintű, vagy nagyobb tabkja legyen. 

2.  Ha már van ilyen klánod, a játék honlapján nyisd meg az "Ultimate Conquest" oldalt. Ekkor a globális térkép oldalra kerülsz.

3.  A térkép alatt fogod látni a felhasználható zsetonok számát:

A zsetonok mindaddig itt maradnak a tartalékban, amíg fel nem használod őket egy partraszállás során egy tartományban

4.  Ahhoz, hogy elkezdhesd a hódítást, előbb el kell foglalnod egy partraszállási helyet.

5.  A partraszállás megkezdéséhez kattints a terület mellett látható kék, partraszállás nyílra:

 

Ekkor megjelenik egy ablak:

Az ablakon látható az aktuális partraszállási verseny állása, és a soron következő partraszállásra jelentkezett klánok listája. 

6.  A partraszállási versenyre való jelentkezéshez nyomd meg az "Apply" gombot. A partraszálláshoz minimum 15 zsetonnal rendelkezned kell.  

7.  A jelentkezés után ne felejtsd el jóváhagyni a változtatásokat. Ezt az óra melletti kis „pipa” ikonnal teheted meg.

8.  A jóváhagyás után megjelenik 15 sárga zseton a területen. A sárga szín azt jelzi, hogy a döntés még visszavonható a kör végéig ha esetleg meggondoltátok magatokat.

9.  Az új kör kezdetekor a zsetonok színe sárgáról  pirosra vált. A piros szín a nem mozgatható egységeket jelöli. Ha fölé viszed az egérmutatót, láthatod, hogy mikor lesz újra aktív és mozgatható. A hátralévő köröket a zseton-csíkon nyomon követheted:

10.  A versenybeosztás az adott terület „Prime Time” idejében történik, amit a terület nevére kattintva tudsz megnézni:

11.  Az olimpiai rendszerű kvalifikációs versenyen legfeljebb 64 klán vehet részt a zónában az adott terület jelenlegi birtokosán kívül.

12.  Ha a klánod nem fér bele az első 64 csapatos keretbe, akkor automatikusan a következő alkalomra tolódik el a jelentkezésetek. Ha a 128-ba se fértetek be, akkor még egy napot kell várnotok stb. stb. A partraszálló klánok számát és listáját a "Landing.." hivatkozásra megnyíló ablakban láthatod:

13.  Lehetőség van egyszerre több partraszállás megkísérlésével, de ehhez lennie kell 15 újabb szabad zsetonnak. Ha van 60 zsetonod, akár 4 helyen is próbálkozhatsz.

 14.  A partraszállási verseny a terület „Prime Time” ideje után 30 perccel kezdődik. A pontos hátralevő időt a partraszállási információs ablakban nyomon követheted:

15.  Ha a klánod kiesik valamelyik meccsen, a zsetonok a kör végén visszakerülnek a talonba, majd 24 óra elteltével (egy teljes kör) újra felhasználhatók lesznek.

16.  Ha már sikerült egy területet elfoglalni a térképen, akkor nem kell újra partra szállni. A birtokolt területről indíthatsz támadást a lehetséges irányokban.

17.  Ha az egyik körben nem kaptok ellenfelet, vagy az ellenfél nem jelenik meg, automatikusan továbbjuttok a következő küzdelembe.

18.  A verseny egyes szakaszait 30 perc időtartam után indítják.

 

 

 

1.  Ha megnyeritek a partraszállási versenyt és a területet birtokló aktuális tulajdonossal vívott csatát, akkor tiétek lesz a terület.

2.  Ha az elfoglalt területen aktívvá válnak a zsetonok, tovább is léphettek velük. Ezt zöld szín jelzi.

3.  Ha kijelölöd az elfoglalt tartományt, akkor annak széleinél különböző színű nyilak jelennek meg:

3.1 Zöld nyíl - Saját tartományra mutat, harc nélkül mozgathatók a zsetonok ebbe az irányba:

3.2 Piros nyíl - Ellenséges területre mutat, ha rákattintasz, megtámadod a területet.

3.3 Fekete nyíl - Olyan saját, vagy idegen terület, ahova nem küldhetsz sereget.

3.4 Sárga nyíl - Visszamozgathatod vele a zsetonokat oda, ahonnan küldted őket a kör végéig:

3.5 Piros nyíl kardokkal - Olyan területre mutat, ahonnan az ellenség támad. Ha rákattintasz, ellentámadást indíthatsz:

4.  A zsetonokat csak a szomszédos területekre lehet mozgatni, 24 körönként, azaz naponta egyszer. Lépés után a zsetonok pirosak lesznek, és a következő 23 órában nem mozdíthatók el.

5.  Egyszerre 15 zseton mozgatható, és egy területen legfeljebb 15 zseton lehet, tehát nem lehet egyszerre több oldalról támadni egy provinciát.

6.  Ha 1 zsetont szeretnél mozgatni, a bal egérgombbal kell kattintani a nyílra. Ha egyszerre akarod mozgatni az összes elérhető zsetont, a kattintás közben tartsd lenyomva a shift gombot. Ne felejtsd el jóváhagyni a mozgást az óra melletti pipával.

7.  Ha a kör vége előtt szeretnéd visszavonni a mozgást, akkor kattints a területre, majd a sárga nyílra.

8.  A kör végével a sárga zsetonok pirosra változnak, és nem mozgathatók a következő 23 órában.

9.  Egy körön belül elmozdíthatsz zsetonokat egy területedről, és húzhatsz rá egy másik területedről. 

10.  Ha van legalább egy területetek, lerakhatod a főhadiszállást. Ehhez kattints a területre, majd nyomd meg a következő gombot:  

Egy sárga zászló jelenik meg a területen, ez jelzi a főhadiszállást:

11.  A mobil klán központban található a klán tőkéje. Erre a területre rakhatsz fel újabb zsetonokat partraszállás nélkül.

12.  A zsetonok felrakásához jelöld ki a HQ-t (Klán központot), majd nyomd meg a következő gombot:

Egyszeri gombnyomásra 1 új zseton kerül fel a területre. Ha felszeretnéd tölteni a területet, a kattintás közben tartsd lenyomva a shift gombot.

Előfordulhat, hogy inaktív a gomb, ennek az alábbi okai lehetnek: 
 -Nincs aktív zseton a tartalékban.
 -Már van 15 zseton a székhelyben
-Nincs klán központ 

13.  Szabadon tehetsz ki, vagy vissza zsetonokat a talonból. Ha egy területről le szeretnéd venni a zsetonokat, jelöld ki a területet, majd nyomd meg a következő gombot:

14. A zseton áthelyezéséhez kattints a  gombra. HA az összeset át akarod helyezni akkor nyomd le a SHIFT gombot és úgy kattints.

15.  A levett zsetonok a következő 24 körben nem használhatók fel.

16.  Ahogy telnek a körök, lassan átszíneződnek az inaktív zsetonok. Ha pontosan tudni szeretnéd, hogy mikor lesznek aktívak, húzd föléjük az egérkurzort.

17.  Ha a tartalékból helyezel ki zsetonokat a HQ-ra, azok egy körön belül aktívak lesznek ismét.

 18.  A HQ-t naponta egyszer el lehet mozgatni a szomszédos területekre. Vigyázz, mert nem lehet egy körön belül mozgatni a HQ-t és zsetonokat kitenni rá.

 

 

 

 

1.  Ha idegen területre tolod a zsetonokat, azzal megtámadod és csata lesz. Ha másik klán tol zsetont a ti területetekre, akkor szintén.

2.  A megtámadott területet az alábbi ikon jelöli:

A támadás alatt levő területre kattintva az alábbi információkat láthatod:

2.1 Ellenséges klán információk, a klán  neve és logója
2.2 Ellenséges klán zsetonjainak száma (csak akkor látod, ha legalább 1 zsetonotok van a területen
2.3 A csata típusa (ellentámadás, vagy sima csata)
2.4 A csata várható időpontja 

3.  A Prime Time előtt bármit csinálhatsz a megtámadott területeddel, de utána zárolva lesz.

4.  A csata végével a vesztes csapat zsetonjai visszakerülnek a talonba, és 24 körön át inaktívak lesznek.

5.  Ha egy csata döntetlennel zárul, az a védő csapat győzelmét jelenti.

6.  A támadott terület infójában látszik az ellenség seregének a mérete:

7.  Ha egy területeteket támadják, kattints rá, és a piros nyíl kardokkal megmutatja, honnan érkezett a támadás:

8.  Ha a piros kardos nyílra kattintasz, ellentámadást kezdeményezel.

9.  Csak a támadáshoz használt zsetonok vesznek részt a csatában, a szomszédos területeké nem.

10.  A hagyományos csatákhoz hasonlóan a támadott terület információs ablakában látszik az ellenséges klán és zsetonjainak száma.

11.   Az ellentámadás mindig 30 perccel a Prime Time után kezdődik. Ha a csata döntetlenre végződik, az mindkét klán számára vereséget jelent, így minden zseton a talonba kerül. A győztes klán folytathatja a hadjáratot. A normál csaták 90 perccel a Prime Time után kezdődnek.

12.  Támadhattok már támadás alatt levő területet, tehát több klán is támadhatja ugyanazt a provinciát.

13.   A Prime Time után 90 perccel kezdődnek a normál csaták, majd 30 percenként követik egymást. Ha több klán támad egy területet, akkor az utolsó meccs gyöztese lesz az új tulajdonos. A támadó klánok véletlenszerű sorrendben indulhatnak csatába a területért.

14.   A végső tulajdonos az utolsó csata utáni kör elején kerül kihirdetésre.

15.   Ha az ellenség elfoglalja a HQ-t, azt 72 körön át nem lehet visszarakni.

1 6.   Ha lejárt a 72 kör, visszateheted a HQ-t a térképre, de utána további 72 körig inaktív lesz. Ez alatt az idő alatt is hozhatsz be azonban erősítést a területre.

17.   Minden megvívott csatánál, amit a globális térképen vívtok, alkalmazásra kerül a harci köd. Ez azt jelenti, hogy az ütközet megkezdésekor nem lehet látni mekkora erővel vonult fel az ellenség. Az ellenséges járműveket, a felderítésüket követően láthatjátok csak.

 

 

 

 1.  A kémkedés segítségével megtudhatod, hogy mennyi zseton van egy ellenséges területen, és hogy ott van-e a HQ-ja (székhelye). Támadás alatt levő terület nem kémlelhető.

 2.  A kémkedéshez jelöld ki az ellenséges célterületet, majd nyomd meg a következő gombot: 

Ha a kémkedés sikerrel járt, a kezdeményező játékos pénzéből levonásra kerül 500 arany, és az alábbi ablak jelenik meg az eredményekkel:

 3.  Sikertelen kémkedésért nem kell fizetni.

 4.  Egy terület 24 körön belül csak egyszer kémlelhető le.

 

 

 

 

1.   Minden birtokolt terület aranyat termel a tulajdonosának. Ennek a jövedelemnek az 1/24 része jóváírásra kerül minden órában a tulajdonos részére.

2.   A terület bevétele a terület információs ablakán látható:

3.   HA egy tartomány nincs közvetlen kapcsolatban a klán székhelyével akkor a klán nem kap jövedelmet az adott tartományból. Ha a klánnak nincs letéve a székhelye, akkor szintén nem kap jövedelmet a tartományból.

 

 

 

 Lehetséges technikai problémák:
 

Ha a csata technikai hiba miatt elmarad:

 •Bármely elmaradt csata a partraszállás során egy nappal eltolja a versenyt.

 •Minden más csata döntetlennel zárul, és a zsetonok leesnek.

KÖSZÖNET : normen76 nak a munkáért !